17 Ağustos 2005

"Do not worry about your difficulties in mathematics;..."

"...I can assure you that mine are still greater" demiş Einstein. Senelerdir (17 calculus=cok sene) duvarımda duran posteri nihayet cercevelettim ve yerine daha bir sağlam yerleştirdim.

Sonra bu akşam, 5 senedir altlı üstlü oturduğumuz komşumun çocukları geldiler ve bir matematik sorusu sordular bana. O kadar seneden sonra ilk kez :) Kapı çalındı, açtım. Karşımdaki iki velet, ikisi bir ağızdan;
- Taner abi, Taner abi, A = { n E N: n = ( x2 + 4x + 7 ) / x + 1, x E Z } kümesinin elemanlarının toplamı kaçtır?
a)4 b)7 c)13 d)15 e)20
dediler. Tabi böyle olmadı; soruyu abla sordu, ufaklık da "Taner abi, tanıdığın bi bilgisayarcı var mı, benim bilgisayar çok yavaşladı" dedi. Neyse, var mı hatırlayan, kaçtır?

5 yorum:

thay dedi ki...

benim abla maths teacher ona bi soriim bunu. ama niye çözemedimki. of ugrasmadım galba ondan yoksa tak tak attırırdım bunların tozunu külünü. aslında ablamda çözemeyebilir. zira ben üni ye hazırlandığım yıllarda kendileri dersanade çalışıyodu ve bi soruma bile cevap vermemişti. zaten sorada devlet geçti...

Gece dedi ki...

Yok hocam, yeniden baktım soru yanlış. Hey gidi günler hey, bizim bi afacan vardı okuldayken, ki biz ona Sibel derdik, hoca tahtada soruyu çözerdi, bu yine de itiraz ederdi, soru yanlış diye.
OR kitabımız vardı bizim, 5 tuğla kalınlığında. Tüm dünyaya doğrusal programlama öğretmiş bir kitap, bizim afacanı ikna edemezdi cevap anahtarının doğru olduğuna.
Ama var bu soruda birşey. 7 olmamış oraya.

Adsız dedi ki...

Sen bizi mühendis sandın galiba.
Ya da olta attın hit almak için. Düşse düşse işletmeciler düşer bu oltaya.
Hocayı da tebtik etmek lazım. EQ'su < -23 olan bir çocuk daha kuluçkada.
A.(nonymou)S.

houston dedi ki...

Sevgili A.S."Bey",
Kizin elindeki soru bankasindaki bir soru bu, ciddi ciddi. Cevabi da a sikki, yani 4 imis.

23 nereden cikti, onu anlamadim...

Gece dedi ki...

Biri işletmecilere bi şey mi dedi??

Eyvaaah, yine düştük oltaya