17 Ağustos 2005

- Ne yakıyo abi bu kilometrede?

- Bilmiyom abi, ne yakiyo?

Memlekette benzin hep aynı fiyatta sanki. Yurdumun insanı neden bu değer üzerinden ölçüyo, ölçmek istiyo yakıt tüketimini, anlamam.

Bi zamanlar benim arayıp da bulamadığım bir bilgidir şimdi gelen. 2000 model enjeksiyonsuz bir Aprilia Pegaso uzun yolda ne yakıyor efendim, buyrunuz. Bir de kayıtlara geçmesi için; 2000 model Aprilia Pegaso yakıt tüketimi şudur efendim:

2005 Temmuz'unda, şehirlerarası yolda ortalama 100-110 km hızda, 19,2 litre / 50 YTL'lik benzin ile 340 km gitmiştir efendim. 305. km'de rezerve düşmüştür. Kilometrede 147 kurusluk bir tuketim yapmıştır. YTL konusuna aklım basmadı şimdi. 50 Milyon Tl, ve 147.058 Tl yani.

Daha mantıklı bir yaklaşımla, 100 km'de 5.6 litrelik tüketimi olmuştur. Oy oy, ne çoktur bu :(

1 yorum:

Gece dedi ki...

Buyrun bu da bizim bu günkü sarfiyata: Ankara-Beypazarı

80 km gerçek yol+20 km döndolaş payı+ 110 km "Güdül üzerinden gidelim yol güzeldir"= 210 km yol yapmışız bir Beypazarı turunda. Yaklaşık 40 milyon benzin tüketmişiz.

Demek ki neymiş, dört tekermiş, klimalıymış, mp3 playerda müzikliymiş, muhabbetliymiş ama azcık pahalıymış. Bir de arabayı kullananın devir göstegesine bakma alışkanlığı olmalıymış :)