İnternet'te alışveriş yapmadan önce akakce'yi kullanarak fiyat karşılaştırması yapan ve akakce.com takipçisi olmuş kullanıcılarınBu rakamlara bakarak İnternet'ten alışveriş yapan Türk internet kullanıcıları arasında bayanların hala azınlıkta oldukları sonucuna varmak pek de mantıksız olmasa gerek...
%22'si bayan, %78'i bay...
Sitede buldukları ile yetinmeyip, "şunu da yapın, bunu da ekleyin" diyen talepkar kullanıcıların ise
%7'si bayan, %93'ü bay...
Bu arada dikkatimi çeken başka bir nokta da şu: Tıpkı okulda en güzel notları tutanların çoğunlukla kız öğrenciler olması gibi, giriş-gelişme-sonuç-tesekkur ederim şeklinde yapılandırılmış en nizami mesajları yazanlar da bayanlar olmuş...
3 yorum:
Oncellikle yazin ve yazim icinde birkac seyi daha ayrintili belirtmek isterim:
Verdigim istatistiklerin hepsi dunyanin en cok harcayan sanal tuketici nufusuna sahip olan ABD'den geliyor. Maalesef Turkiye'de bu tip bilgileri bulmak kolay olmadigindan, karsilastirma sansim olmadi. Fakat rakamlari bilmesem bile, ABD'de ki gelismenin Turkiye modeli icinde bir gercek olduguna ya da olacagina inaniyorum.
Diyelim ki Turkiye'de ki rakamlar soyledigin gibi ABD'den farkli. Bu gercekten bayanlarin, erkeklere gore daha cok tuketim mallari kararlari verdigi ya da magazalarda daha fazla harcadigi gercegini degistirmiyor. Belki bugun internet kullanici sayisi ile 200 kusur ulke icinde 24. sirada yer almamiz, ileride ki gelismelerin bir habercisi. Yani daha cok bayan kullanici, Internet'de alisveris yapma imkani bulacak. Bu rakamlar eger senin soyledigin sekilde bile olsa, bence pazarlamacilar ve sirketler icin ABD gercegi Turkiye icinde gecerli olana kadar zaman satin alacak ve alt yapinin olusturulmasina olanak saglayacaktir. Yani kotu birsey degil.
Ayrica verdigin adresi, ben bir tuketici olarak ilk defa duyuyorum. Senin datalarinin genellemeye tabi tutulmasida bence cok gercekci sonuclar cikarmayacaktir. Ben, hepsiburada, migros, idefixe gibi sirketlerin datalarini duymayi istiyorum. Cunku bu siteler, en cok yaygin kullanim alanina sahipler ve datalari, Turkiye'de genelleme yapilmasina imkan saglayacak kadar gercekci olabilir.
Teeee 8 Temmuz tarihinde Houston bey, bu verileri benimle paylaştığında merak etmiş, Interneti acıcık kurcalamıştık, bulduğumuz sonuçları da history'e atmıştık. Şimdi konu açılınca bulduklarımı yeniden ortalara sereyim dedim. Tarih eski olduğu için nerelerden neler bulduğumu hiç hatırlamıyorum, dolayısı ile bir dolu çöpü de içinde barındaran Internet aleminden akademik olmayan bir araştırma olarak nitelendirebilirsiniz.
Bu kadar girizgahtan sonra gelişme bölümüne geçebiliriz.
- Almanyada e-ticarette kadın/erkek oranı eşit.
- Korede eşit.
- Özellikle Hindistanı merak ettim ama bulamadım.
- Amerikada kadınlar çok daha fazla alışveriş yapıyor çünkü kadınlar günlük alışverişini de Internet üzerinden yapıyorlar. Ancak erkeklerin alışveriş tutarı kadınlarınkini geçiyor, çünkü genelde teknoloji alışverişi yapıyorlar. Kısaca hacim olarak baktığımızda erkek>kadın, transaction olarak baktığımızda kadın>erkek.
Ideefixe, Estore gibi e-perakende pastasının büyük ortaklarının verilerini gormeyi ben de isterdim.
Erkek baskın takipçi kitlemize belki şu açıdan bakmak lazım: akakce olarak kapsadığımız ürünler arasinda teknolojik oyuncaklar biraz daha fazla yer tutmakta. Bu oyuncakların hitap ettikleri -ya da bunlarla daha fazla ilgilenen- kitle de genel olarak erkekler oldugu icin bizim sonuclarimizin böyle çıkması normal sanırım.
akakce'yi duymamış olmanıza gelince; uzun senelerdir uğraştığımız bu işte, çok kişi tarafından bilinmeyi değil, ağır ama emin adımlarla yürüyüp, bizi tanıyanlar tarafından %100 güvenilen bir kaynak olmayı amaçlıyoruz. Ve takipçi kitlesi olarak tabir ettiğimiz, bir sonraki tıklamaları ile internet üzerinden birşeyler alma ihtimalleri %100'e yakın olan kullanıcılarımızın sayısı da onbinlerle ifade edilen rakamlarda...
Buyrunuz, sizi de bekleriz :)
Yorum Gönder